Στρατηγική Επικοινωνία

Τίτλος :  Στρατηγική επικοινωνία

Τύπος:  Υποχρεωτικό

Εξάμηνο: Χειμερινό

ECTS: 7,5

Περίληψη Μαθήματος

Στον παγκόσμιο, αλλά και στους εθνικούς στίβους ανανεώνονται και πολλαπλασιάζονται δυναμικά οι δρώντες-επηρεαστές. Παράλληλα, αλλάζουν οι δυνητικοί πρωταγωνιστές ή και οι δυνάμει κυρίαρχοι. Μέσω των αλματωδών ψηφιακών εξελίξεων (Cyber-in-security, cyber-attacks, enemy anonymity and invisibility) οι ισορροπίες αλλάζουν. Ανατράπηκαν πολλά ‘παραδοσιακά’ δεδομένα και πρώην ‘σταθερές’. Το επικοινωνιακό φαίνεσθαι και γίγνεσθαι μεταλλάσσεται και μετεξελίσσεται σε ασαφή περιβάλλοντα και σε στίβους αυξανόμενου ρίσκου. Τα ζητήματα και οι όροι ασφάλειας και προστασίας αλλάζουν ριζικά τόσο σε ατομικό, όσο και συλλογικό-κρατικό επίπεδο. Επιτελεστικά, η στρατηγική επικοινωνία περιπλέκεται, εξελίσσεται ραγδαία και άκρως επιδραστικά. Κάθε κοπής επιδέξιοι ετοιμοπόλεμοι δρώντες είναι σε θέση να επιφέρουν de facto τετελεσμένα, ενώ πρώην ισχυροί αντίπαλοι μπορεί να βρεθούν έκπληκτοι πληγέντες, αλλά σε επιχειρησιακή αμηχανία και αδράνεια. Η Στρατηγική Πολιτική Επικοινωνία αποτελεί μία ιδιάζουσα, αγωνιστική και επίμαχη διαδικασία πραγμάτευσης και παρουσίασης των θέσεων των δρώντων δυναμικά. Στην ψηφιακή εποχή που μας διέπει και καθορίζει, καθίσταται ιδιαζόντως ανταγωνιστική, ενώ πληθαίνουν οι άγνωστοι κίνδυνοι και οι απροσμέτρητες παράμετροι.

Μαθησιακοί Στόχοι και Αποτελέσματα

Το προτεινόμενο μάθημα ‘Στρατηγικής Επικοινωνίας’ παρέχει μεθοδολογική και γνωστική συνειδητοποίηση και επιχειρησιακή συνέγερση ενώπιον νέων διακινδυνεύσεων, δεδομένων ρίσκου και συλλογικής επισφάλειας. Πέρα από την πάγια, κύρια έμφαση στον ανταγωνισμό μεταξύ πλευρών και παρατάξεων γνωστών αντικρουόμενων συμφερόντων, στις συνθήκες της νέας εποχής, η γνωστική έμφαση και η επιχειρησιακή επιφυλακή τοποθετείται στην ανάπτυξη εργαλείων και μεθόδων ετοιμότητας και προσαρμογών κατά κινούμενων, μεταλλάξιμων, καμουφλαρισμένων ή και μη ορατών αντιπάλων, καθώς ‘τα πάντα ρει ραγδαίως’.

Περιεχόμενο και Δομή

Εισαγωγή
Θεωρητικές προσεγγίσεις και βασικές έννοιες
Ανάλυση ομάδων κοινού/ενδιαφέροντος
Προσδιορισμός επικοινωνιακών στόχων
Story telling
Media planning
Ολοκληρωμένο στρατηγικό πλάνο επικοινωνίας
Ειδικές μελέτες περίπτωσης

Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού

Σημειώσεις
Διαφάνειες
Πολυμεσικό υλικό

Μέθοδος Αξιολόγησης

Εργασίες